×
Rättsligt meddelande

When you visit any website, it may store or retrieve information on your browser, mostly in the form of 'cookies'. This information, which might be about you, your preferences, or your internet device (computer, tablet or mobile), is mostly used to make the site work as you expect it to. You can find out more about how we use cookies on this site, and prevent the setting of non-essential cookies, by clicking on the different category headings below. However, if you do this then it may impact your experience of the site and the services we are able to offer.

LEVERANSVILLKOR

Våra lagerförda varor levereras till dig inom 1-3 arbetsdagar.

Som speditörer använder vi oss av Posten och DHL. Mindre försändelser skickas med Posten och större försändelser som paket till ditt närmaste DHL-ombud och kan ta ytterligare ett par dagar.

Avisering sker i regel via SMS till det mobilnummer eller till den e-post adress som angivits vid beställning.

Om inte paketet hämtas ut i tid återgår paketet till oss och vi förbehåller oss därmed rätten att debitera de merkostnader detta medför vilket är 150 kr inklusive moms.

FRAKTVILLKOR

Vi har en fast fraktkostnad på 49 kr. Fraktfritt vid köp över 399 kr. (Frakt och fakturaavgifter räknas inte in i summan för fraktfritt, endast produkter räknas in i summan för fraktfritt).

Vid outlöst paket förbehåller vi oss rätten att ta ut en avgift för våra utlägg. Denna kostnad är i dagsläget 150 kr.

ÅNGERRÄTT

Som kund har du alltid 14 dagars ångerrätt enligt Distansavtalslagen. Det innebär att om du köper en vara på postorder eller via telefon, TV-shop eller internet, har du möjlighet att ångra köpet inom 14 dagar. Varan ska vara oanvänd. Ångerfristen börjar löpa från den dag du tagit emot varan. Ångerrätten gäller oöppnade produkter.

Kontakta oss på [email protected] med ditt ordernummer för mer information om hur du går till väga.

Ångerrätt gäller ej realiserade varor. Realiserade varor kan endast bytas mot en annan vara.

Ansvar och kostnad för returfrakt ligger på kund i enlighet med Distans- och hemförsäljningslagen (2005:59). Konsumenten ansvarar för risken vid returfrakt; denna risk innefattar bland annat att produkten skadas eller kommer bort under frakt. Varorna skall skickas tillbaka i sitt ursprungliga emballage samt i ursprungligt skick.

Om din försändelse skickats fraktfritt kommer du att debiteras den faktiska fraktkostnaden.  Är du inte nöjd med produkten och vill byta till en annan går det självklart bra så länge förpackningen är oöppnad.

Ångrad produkt ska alltid returneras i väsentligen oförändrat skick samt i originalförpackning med tillhörande emballage.  Om du ångrar ditt köp och skickar tillbaka en produkt till oss betalar vi tillbaka ditt köpbelopp senast inom 10 dagar efter att returen mottagits.

Kontakta alltid oss innan du skickar tillbaka något!

Returer skickas till:

Falck - GåBra.se

Falkvägen 17

232 52 Åkarp

.

REKLAMATION

Om paketet är skadat/öppnat vid leverans ska du reklamera det direkt hos ditt utlämningsställe. 

Om något är fel med din produkt ber vi dig att kontakta oss omedelbart så att vi kan lösa problemet. Kontakta oss här eller e-posta [email protected] och var så specifik som möjligt. Glöm ej att ange ditt ordernummer.

SERVICE

Kontakt sker via e-post: [email protected] eller via kontaktformuläret här.

Vi har som mål att besvara samtliga ärenden inom 48 timmar. Tänk dock på att vår kundtjänst inte har öppet under lördag och söndag eller allmänna helgdagar. Vi hoppas även att du kontaktar oss om du har synpunkter, klagomål, tips, har önskemål om nya produkter eller vill meddela oss något annat.


OK

Hemsidan använder cookies

Vi använder cookies för förbättra din upplevelse på vår webbplats. Du godkänner användningen av cookies genom att stänga denna ruta eller surfa vidare på webbplatsen.
Läs mer om cookies här.